В Україні відновили 12 навчальних закладів, які постраждали внаслідок російського вторгнення чи окупації

У Києві презентували результати проєкту з відновлення закладів шкільної освіти, в межах якого благодійний фонд «Сміливі» відремонтував 12 пошкоджених шкіл у трьох регіонах України — Чернігівській, Київській та Харківській областях

Illustration

Проєкт реалізували у рамках Шкільної ініціативи програми U-LEAD з Європою та за фінансової підтримки Служби зовнішньої політики Європейської Комісії (FPI EU).
«Нині фактично кожну сьому школу в Україні пошкоджено внаслідок російських обстрілів чи окупації. Понад 200 шкіл зруйновані повністю, ще більше ніж 1600 — зазнали ушкоджень. Це призводить до того, що українські школярі втрачають доступ до очного навчання, а отже, до якісних знань та можливості активно розвивати мʼякі навички. Саме тому об’єднувати зусилля з партнерами задля відбудови цих закладів — надважливо, адже це про інвестиції в розвиток і освіту для дітей», — наголосив Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
У сімох із 12 закладів освіти вже відновили очне навчання. Зокрема, свої двері відкрили школи в Іванківській і Макарівській громадах Київської області та Мринській, Новобасанській, Ічнянській, Борзнянській громадах Чернігівської області, а також у Чернігові. Школи в Ізюмській, Роганській, Печенізькій, Балаклійській та Дергачівській громадах Харківської області продовжують працювати в гібридному форматі. 
Заступниця Міністра відновлення України Олександра Азархіна взяла участь у панельній дискусії «Відновлення доступу до освіти в громадах України», що проходила в межах презентації.
«Починаючи з весни 2022 року, відновлення в Україні було децентралізованим: ми змогли з толоки зробити державотворчий процес. Єдиний ризик — це питання пріоритизації й передбачуваності. Бо коли кожен робить щось окремо у своїй громаді, ми не знаємо, що відбувається по сусідству. Розуміючи це, ми сконцентрувалися на забезпеченні системи збору та обліку інформації, щоб наші рішення ґрунтувалися на даних. Система DREAM, яку ми тоді почали розробляти — це відповідь для всіх нас на питання про підзвітність і прозорість відновлення. Вона є місцем, де ми всі маємо обліковувати та розміщувати на мапі ту роботу, яку робить кожен з нас — держава, громада, бізнес та громадськість», — прокоментувала Олександра Азархіна, заступниця Міністра відновлення України.

Illustration

Відбудову здійснювали за принципом Build Back Better: окрім безпосереднього ремонту пошкоджень, фонд провів покращення шкільних просторів та облаштували інклюзивні зони.
«Ми працюємо в дуже непростій ситуації. В Україні ЄС тривалий час підтримував освітній сектор, однак російська агресія призвела до коригування наявної підтримки. ЄС сприяє відновленню освітніх закладів у постраждалих від війни громадах. І це, звісно, створює додаткові виклики», — прокоментував Хенрік Хітфельт, керівник відділу співробітництва Представництва ЄС в Україні.

Illustration

«Ми прагнули зробити школи кращими, ніж вони були до війни. Спільно з професійними будівельниками та нашою волонтерською спільнотою ми намагалися не тільки усунути пошкодження, але й модернізувати освітній простір і зробити його комфортнішим для учнів», — зауважив Віталій Селик, директор благодійного фонду «Сміливі»
Школи ремонтували та відбудовували професійні архітектори, будівельники, а також волонтери ініціативи «Сміливі відновлювати». До процесу відновлення організатори залучали громади та місцевих мешканців, а до ухвалення рішень щодо відбудови — вчителів та учнів. Крім цього, «Сміливі» співпрацювали з благодійним фондом «savED», який теж є реалізатором проєкту Шкільної ініціативи Програми «U-LEAD з Європою.

Made with